Data- en webanalist2020-09-21T12:23:01+00:00
  • Scriptiebegeleiding Jessica Henneman

Data- en webanalist

Als ondernemer heb je te maken met veel data en webstatistieken. Ofwel belangrijke informatie die je kunt inzetten om jouw bedrijf winstgevender te maken. Maar data en statistieken an sich vertellen je niet zoveel. Daarom heb je een data- en webanalist nodig om deze informatie te vertalen naar doelgerichte stappen binnen jouw onderneming. Ik ben data- en webanalist en maak deze waardevolle bedrijfsinformatie graag inzichtelijk voor je.

Analyse van belangrijke gegevens

Een goede analyse van de data en webstatistieken van jouw bedrijf is noodzakelijk om inzicht te krijgen in onder andere het gedrag van je klanten. Wat beweegt de klant, welke stappen volgen klanten voordat ze tot actie overgaan, hoe vinden potentiële klanten jouw website en waar verlies je ze weer? Allemaal vragen waar je graag antwoord op krijgt, zodat je de klantreis (customer journey) kunt verbeteren. Daarnaast kun je met de inzichten uit de gegevens en statistieken gerichte marketingacties voor specifieke doelgroepen inzetten. Dit leidt vervolgens weer tot meer omzet!

Ik, Jessica Henneman help je graag bij het analyseren en verwerken van data en webstatestieken. Wil je graag weten wat ik in de functie van data- en webanalist voor jouw onderneming kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en ik neem spoedig contact met je op.

Marketingbudget beter besteden

Ik help je om communicatie- en (online) marketingbeslissingen te nemen op basis van kennis uit harde feiten. Op die manier kun je het marketingbudget veel beter besteden en hoef je geen onnodige kosten meer te maken. Extra voordeel is dat je een hoger rendement uit je investeringen haalt! Naast een goede analyse, kan ik je adviseren over hoe je het beste met de verkregen informatie om kunt gaan. Ik ben niet alleen data- en webanalist, maar ook nog eens specialist als het gaat om communicatie en marketing. Een waardevolle externe speler voor jouw bedrijf dus.

Wanneer de data is geanalyseerd, kan ik een gedegen plan van aanpak voor de communicatie- en marketingstrategie maken. Ik ga dus door waar een andere data- en webanalist normaal gesproken stopt. Bovendien kan ik jouw bestaande marketingteam weer op het juiste spoor zetten, zodat ik met hun marketingplannen meer winst kunnen behalen. Een win-winsituatie noemen we dat. De afgelopen jaren heb ik vele kleine en grote bedrijven op het gebied van data, communicatie en marketing geholpen.

Kennismaken met data

Ik heb een helikopterview en kan daardoor het grotere geheel zien. Dit is nodig om eventuele aanpassingen binnen de strategie op een juiste manier door te voeren. Daarnaast ben ik loyaal en daadkrachtig en wil ik niets liever dan jouw bedrijf weer op het goede spoor krijgen. De eerste stap daarbij is een gedegen data- en webanalyse.

Wil je mijn hulp als data- en webanalist inzetten en de afdeling communicatie en marketing in jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen? Vul dan onderstaand formulier in en ik neem spoedig contact met je op om de plannen te bespreken.

Waardevolle informatie omzetten tot winst

Veel organisaties hebben te maken met een grote hoeveelheid aan data en (web)statistieken. Dit is waardevolle informatie die kan bijdragen aan optimalisatie of verbetering van de bedrijfsresultaten. Echter, puur het hebben van een grote hoeveelheid data voegt nog niet zoveel waarde toe. Een data- en webanalist kan je helpen met het vertalen van de data naar zinvolle (stuur)informatie. Informatie die een grote bijdrage kan leveren aan de bedrijfsvoering en -resultaten. Vanuit mijn rol als data- en webanalist help ik je graag met dit vraagstuk.

Data-analyse

Wil je inzicht krijgen in bijvoorbeeld het gedrag van je klanten, dan is het van belang dat je een gedegen analyse van je bedrijfsdata en webstatistieken uitvoert. Denk hierbij aan vraagstukken zoals: wat zijn de drijfveren en beweegredenen van mijn klant? Welk proces volgt mijn klant voordat hij een bestelling plaatst? Hoe vinden potentiële klanten mijn website? Wat zijn redenen waarom klanten bij me weglopen? Als je inzicht hebt in de antwoorden op deze vragen, dan kun je beter anticiperen op je klant en zijn beslissingen. Daarnaast is het mogelijk om gerichtere en meer doeltreffende marketing-campagnes op te zetten, afgestemd op de trends en ontwikkelingen in je klantenset. Uiteindelijk zal dit een positieve uitwerking hebben op je bedrijfsresultaten.

Wil je graag weten wat ik in de functie van data- en webanalist voor jouw onderneming kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en ik neem spoedig contact met je op.

Besteding marketingbudget

Als data- en webanalist kan ik je helpen met het nemen van communicatie- en marketingbeslissingen. Deze beslissingen zijn gebaseerd op kennis die vergaard is uit data. Dit zorgt ervoor mede voor dat je marketingbudget efficiënter en effectiever wordt ingezet, zonder onnodige kosten te maken. Met andere woorden: het rendement uit je investeringen zal significant toenemen. Naast een data-analyse, help ik je ook met het vraagstuk omtrent hoe de verkregen informatie het beste ingezet wordt. Behalve data- en webanalist, ben ik ook gespecialiseerd in marketing en communicatie. Ik kan je dus op een breed vlak ondersteunen en adviseren.

Nadat de data geanalyseerd zijn, kan ik een plan van aanpak schrijven voor de juiste communicatie- en marketingstrategie. Hier hoef je dus niet een andere partij voor in te schakelen, ik neem het graag allemaal voor je uit handen. Ik ondersteun daarbij graag je marketingteam, teneinde het beste resultaat te kunnen behalen uit de marketingplannen en -initiatieven. Ik heb de laatste jaren inmiddels veel mooie resultaten bij veel bedrijven mogen behalen op gebied van data, communicatie en marketing.

Kennismaking

Ik bekijk data en de bedrijfssituatie te allen tijde vanuit het grote geheel, zodat organisatiebreed de juiste strategische beslissingen worden genomen. Vanuit een grote loyaliteit en daadkrachtigheid, help ik je graag om je resultaten te optimaliseren, beginnend bij een gedegen data- en webanalyse.

Wil je weten wat een externe data- en webanalist voor jou en jouw bedrijf kan betekenen? Vul dan vrijblijvend onderstaand formulier in en ik zal spoedig contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

    Sparren over marketing?

    Marketing is mijn passie. Mijn visie op het vak vind je terug in Publicaties. Ik vind het altijd interessant om andere meningen te horen, dus je reactie is zeker welkom. Wil je weten met welke projecten ik me op dit moment bezig houd? Kijk dan eens onder Professional. Ik sta altijd open voor nieuwe marketinguitdagingen. Dus als je eens wilt sparren, neem gerust contact met me op.

    Jessica Henneman
    Laatste publicaties
    Ga naar de bovenkant