Marktonderzoek zorgt voor vooruitgang

Een professioneel marktonderzoek kan erg waardevol zijn voor jouw bedrijf. Of je nu een klein of groot bedrijf heeft, de markt verandert continu. Wanneer je dit niet volgt, staat jouw bedrijf stil en we weten allemaal dat stilstand achteruitgang betekent.

Jessica Henneman is gespecialiseerd als marktonderzoeker en kan op freelance- of interim basis worden ingehuurd, zodat jouw bedrijf tijdig inspeelt op de veranderingen in de markt.

De werkwijze van een marktonderzoeker

Een marktonderzoeker doet onderzoek naar verschillende (potentiële) markten of klanten. Producten, trends, klanttevredenheid, de onderliggende behoeften van klanten en het imago van jouw bedrijf worden onderzocht. Deze factoren hebben allemaal invloed op de vraag naar een product en het analyseren hiervan kan jouw bedrijf laten groeien.

Mijn doel is om als marktonderzoeker een gedegen, betrouwbaar en objectieve analyse te maken voor jouw bedrijf. Voorafgaand heb ik een gesprek met je over jouw bedrijf, de producten en/of diensten die je aanbiedt en wat jouw verwachtingen zijn van jouw bedrijf en van het marktonderzoek. Vervolgens kan ik een onderzoeksvraag en een onderzoeksvoorstel formuleren. Daarna kies ik de beste onderzoeksmethode, bijvoorbeeld een schriftelijke enquête, en onderzoek ik wat een representatieve onderzoekspopulatie is. Ik zal hierna het onderzoek leiden en begeleiden.

Na een vooraf vastgestelde periode verzamel ik als marktonderzoeker alle informatie. De uitkomsten worden geanalyseerd en verwerkt in een rapport. Uiteraard zal ik een aantal conclusies en aanbevelingen doen, zodat je deze desgewenst in jouw bedrijf kunt doorvoeren. Wanneer je ervoor kiest de marketingplannen aan te passen, kan ik je in dit proces ook ondersteunen.

Inhuren als marktonderzoeker

Ik heb als marktonderzoeker jarenlange ervaring in het MKB en bij grotere bedrijven. Zo ben ik enthousiast, serieus en heb ik hart voor de zaak. Daarnaast heb ik alle competenties in huis die mij een professionele marktonderzoeker maken, namelijk:

  1. Kan planmatig werken
  2. Is stressbestendig
  3. Heeft inlevingsvermogen
  4. Heeft een analytisch denkvermogen
  5. Kan zowel verbaal als schriftelijk communiceren
  6. Is zowel teamplayer als zelfstandig

Is Jessica Henneman de marktonderzoeker die je zoekt voor jouw onderneming? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.