Zo’n 80 procent van de consumenten gebruikt hun smartphone tijdens een online aankoopproces. 80 procent! Daar liggen dus omzetkansen voor de slimme ondernemer. Door een app te ontwikkelen, bied je (potentiële) klanten de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en veilig iets te kopen bij je bedrijf. Een mooie, directe en effectieve vorm van marketing. Check, je hebt een mooie app die staat te pronken in de App Store. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw app wordt gezien?

Tips voor jouw strategie

In mijn blog op MarketingFacts.nl geef ik praktische tips en tricks, waardoor jouw doelgroep de app gaat downloaden én gebruiken. Want tussen downloaden en het daadwerkelijk gebruiken van een app zit een heel groot verschil!

Hieronder vind je alvast enkele tips om de app marketing strategie aan te pakken:

  • Promotie hoort erbij! Zorg dat je jouw doelgroep actief benadert met jouw app.
  • Beloon een download met een extra korting of kleine attentie (voor wat, hoort wat).
  • Zorg dat je de app uitvoerig hebt getest voordat je deze gaat promoten.
  • Zorg dat de gebruiker gepersonaliseerde voordelen krijgt.
  • Meten is weten, dus analyseer de app-statistieken. Een download betekent niet automatisch een gebruiker. Kijk goed of jouw app wordt gebruikt. Als dit niet het geval is, is het tijd om de app verder onder de loep te nemen. Optimaliseren is key.
  • Zet App Store Optimalisatie (ASO) in, zodat je opvalt in de App Store, Windows Phone Store en/of Google Play Store.
  • Zorg voor een goed klantcontactsysteem. Sta gebruikers netjes te woord en los problemen op.
  • Blijf ontwikkelen en luisteren naar de behoefte van jouw app-gebruikers.

 

Wil je ook aan de slag met effectieve app marketing? Lees dan mijn volledige blog op Marketingfacts.

Artikel Marketingfacts