voice-marketeer-jessica

Yes! De Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands! Super makkelijk als je nog lekker in je bed ligt en je wilt het weerbericht of het laatste nieuws weten. Je stelt de vraag gewoon hardop aan je smartphone. Maar met de opkomst van smart speakers kunnen ook marketeers hun hart ophalen. Er liggen veel mooie kansen in deze nieuwe discipline die we voice-marketing noemen!

Wat is voice marketing

Om die kansen te benutten, moet je wel goed weten wat voice marketing nu precies inhoudt. In het kort gaat deze marketingtool om het beantwoorden van zoekvragen. En elke marketeer weet dat als het om zoekvragen gaat, SEO niet kan worden uitgesloten. Bij voice marketing wil je de content namelijk ook zo inrichten dat die eenvoudig door zoekers op Google kan worden gevonden.

Deze manier van SEO inzetten is wel iets anders dan het reguliere zoekwoorden onderzoek dat je gebruikt bij het optimaliseren van webteksten. Voor voice zijn er nog niet veel tools beschikbaar om de juiste woorden voor de SEO-strategie te vinden. Jessica’s advies is om vooral onderzoek te doen binnen jouw doelgroep. Hoe wensen zij voice search te gebruiken en welke vragen stellen ze? SEO bij voice search is sowieso anders dan bij teksten, want we spreken nu eenmaal anders dan dat we schrijven.

Zet deze nieuwe marketingtool in!

Jessica Henneman is dagelijks bezig met marketing en de nieuwe trends daarbinnen. Ze heeft jarenlange ervaring als (online) marketeer en sinds enige tijd ook als voice marketeer. Ze geeft ondernemers advies over hoe ze hun (online) marketing het beste kunnen inzetten en kan door haar kennis en kunde de marketingafdeling een flinke boost geven. Ze zet diverse digitale tools in om jouw bedrijf te laten groeien, waaronder ook voice marketing. In haar uitgebreide Marketingfacts artikel vertelt ze alle ins en outs over deze nieuwe discipline in online marketing.

**
Extra info: Slideshare over de effecten van Voice Search in relatie tot SEO. Dit heeft een enorme impact. In deze slides wordt de essentie beschreven op een manier dat iedereen de combinatie Voice Search / SEO (Zoekmachine marketing) begrijpt.