Tegenwoordig kan iedereen zich digital professional noemen. Maar hoe weet je nu of zo iemand echt aan de kwaliteitsnormen voldoen? Jessica Henneman is in Nederland één van de eersten die de titel Senior Digital Professional ontvangt. “Met dit erkende kwaliteitskenmerk van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), kan ik aantonen dat ik een hooggekwalificeerde digital professional ben”, laat Jessica weten.

Het NIMA stimuleert, ontwikkelt en professionaliseert marketeers die werken in het vakgebied marketing en stelt hoge eisen aan de kennis en kunde van de professionele marketeer. “Deze titel laat zien dat ik een erkende SDP’er ben, waardoor ik de concurrentie voor blijf. Ik raad daarom iedere zichzelf benoemde marketing expert aan zich aan te melden voor dit kenmerk.”

De voordelen van een erkend SDP’er

De vaardigheden van Jessica zijn ontzettend breed. Zo is zij gespecialiseerd in onder andere Social Media, Zoekmachine marketing, Content Marketing en Visual Storytelling. “Als je als marketing-, communicatie- of sales professional verantwoordelijk bent op managementniveau en beschikt over aantoonbaar inzicht op deze gebieden, kom je in aanmerking voor deze titel.”

Jessica beaamt dat je als benoemd SDP’er van vele voordelen profiteert. “Zo wordt je naam geregistreerd in het NIMA Diplomaregister en dat betekent dat je internationaal erkend SDP’er bent. Daarnaast mag je de afkorting SDP achter je naam dragen en het logo gebruiken op je communicatie-uitingen, zodat jouw (potentiële) klanten kunnen zien dat je een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van het digital marketing hebt.”

Lees het volledige artikel en alle informatie op de website van het NIMA. Wil je meer informatie over SDP’er zijn, dan kun je een gesprek aanvragen met Jessica, via info@jessicahenneman.nl.