Zoek je hulp van een SEO specialist, een expert die je kan helpen om je website of webshop beter te laten scoren in Google of andere zoekmachines? Maak dan eens vrijblijvend een afspraak met Jessica Henneman. Zij is SEO specialist en houdt zich bezig met alle aspecten van online marketing. Ze is gespecialiseerd in SEO, zoekmachine optimalisatie, SEA, zoekmachine adverteren, SMM, social media marketing, EMM, e-mail marketing en CRO, conversie optimalisatie. Als SEO specialist verricht ze alle werkzaamheden die nodig zijn om een website op een hoger niveau in zoekmachines zoals Google te krijgen (ranken).

Waarom heb je een SEO specialist nodig?

SEO, Search Engine Optimization ofwel in het Nederlands; Zoekmachine Optimalisatie. Een Zoekmachine Optimalisatie specialist zorgt ervoor dat jouw website beter (sneller) in Google gevonden wordt. Dit doet de SEO specialist door jouw website op de juiste manier aan te passen. Hoe hoger het aantal bezoekers op je website, hoe hoger je website komt te staan op Google. SEO omvat alle processen en verbeteringen die worden aangebracht op een website met als doel deze op een hoger niveau te krijgen (ranken) in zoekmachines zoals Google. Het uitvoeren van goede SEO is gespecialiseerd werk en kost veel tijd. Zoek je hiervoor een SEO specialist? Kijk eens op de site van JessicaHenneman.nl.

Waarom is SEO belangrijk?

SEO omvat alle werkzaamheden die worden uitgevoerd om organisch te kunnen ranken in zoekmachines. Organisch ranken betekent dat jouw website in een zoekmachine staat met een zoekresultaat waar je niet voor hoeft te betalen. Je betaalt wel voor een advertentie die er ook voor kan zorgen dat je stijgt in de zoekmachine. Je kunt dus, door je organische positie op orde te hebben, ‘gratis’ hoger komen in Google en daarmee is de kans op bezoekers groter! Goede SEO uitvoeren kost ook tijd, veel tijd. Als je geen of weinig ervaring hebt of je tijd wel beter kunt besteden, dan kun je beter op zoek gaan naar een expert op dit gebied, zoals Jessica Henneman.

De basis is jouw website

Heb je een website en wil je dat deze beter gevonden wordt door bezoekers op een zoekmachine zoals Google, dan moet eerst de basis van die website voldoen aan bepaalde eisen. De content die op de website staat moet zo zijn ingericht dat bezoekers, maar ook Google, er makkelijk doorheen kunnen navigeren. Naast het uitvoeren van SEO kan een expert je ook helpen met het maken van een transparante sitestructuur en het ‘crawl-friendly’ maken van je website. Crawlen betekent: het verkennen van websites door zoekmachinesoftware (bots) om de inhoud van sites te indexeren. Wanneer een website niet goed gecrawld kan worden, kan dit grote gevolgen hebben voor de vindbaarheid van jouw website. Pas als je website crawl friendly is, kan de website worden verbeterd. Dat betekent dat je dan kunt starten met SEO. Beter nog, laat het verbeteren (optimaliseren) over aan een SEO specialist zoals Jessica Henneman.

Wat doet een SEO specialist

Een SEO specialist start met het maken van een actieplan dat ervoor moet zorgen dat jouw website of webshop beter vindbaar is in Google. Daarvoor moeten eerst een aantal zaken worden uitgezocht, zoals:

  • De zoektermen die het meest door jouw doelgroep worden gebruikt.
  • Sluiten de zoekwoorden van de website of webshop aan bij de doelstelling hiervan?
  • Kunnen zoekmachines zoals Google je website, of gezochte pagina’s daarvan, vinden?
  • Welke actie is nodig om hoger in de ranglijst van een zoekmachine (Google) te komen?

De SEO specialist bekijkt je website zoals een bezoeker ernaar kijkt. Er wordt gekeken naar het gebruik van zoekwoorden en wat de bezoeker doet nadat een zoekwoord is ingetypt.

  • Wat trekt de aandacht van die bezoeker, welke site?
  • Wordt er overgegaan tot een aankoop en waarom wel of niet?
  • De interesse van een bezoeker (welk product, onderdeel).

De SEO specialist maakt de juiste afweging voor een goed resultaat

Een SEO specialist zorgt voor een hogere ranking in de zoekmachines. Daarvoor wordt bekeken wat nodig is om tot een goed resultaat te komen. Zo zijn er drie basiselementen die goed moeten lopen, namelijk:

  • SEO technisch, hierbij wordt bekeken hoe de site technisch in elkaar zit, hoe het staat met de hosting en meer?
  • On-page, waarbij wordt bekeken of de inhoud van jouw website is afgestemd op zoekwoord en doelgroep.
  • Off-page, waarbij wordt bekeken hoe de staat is van je website ervoor. Hoe staat het met linkbuilding en social media kanalen?

Wanneer de SEO specialist deze drie basiselementen heeft uitgezocht, dan:

  • is de snelheid van je website en server, net als de veiligheid ervan, op orde;
  • zijn de teksten op je website goed zichtbaar in de resultatenlijst van Google;
  • kunnen bezoekers je website of webshop makkelijker vinden;
  • sluiten de zoekwoorden die in de website worden gebruikt aan bij het doel en de doelgroep van je website.

SEO specialist gezocht?

Elk bedrijf met een website of webshop zou zich, minimaal maandelijks, liefst dagelijks, moeten bezig houden met SEO. Je kunt natuurlijk ook een SEO specialist zoeken die dit voor je doet. Hier zijn zeker kosten aan verbonden, maar dat zijn wel kosten die zich snel zullen terugbetalen. Wil je meer weten of heb je nog vragen? Neem dan vrijblijvend contact op met Jessica Henneman.