Eventmarketing2023-02-09T10:04:13+00:00
  • Scriptiebegeleiding Jessica Henneman

Eventmarketing

Eventmarketing wordt steeds meer ingezet als tool door veel verschillende soorten bedrijven met verschillende doelstellingen. De traditionele wijze van het ‘reclame maken’ voor een bedrijf of product levert helaas niet meer het gewenste resultaat op, waardoor bedrijven een andere manier van promotie en marketing gaan zoeken voor hun product. Hierdoor kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te gaan voor eventmarketing. Vooral bij markten waarin doelgroepen snel vervagen en waarbij de keuzes van consumenten onvoorspelbaar zijn, wordt gebruik gemaakt van eventmarketing.

Waarom eventmarketing?

Met het organiseren van een evenement bereik je direct de gewenste doelgroep waardoor het eenvoudiger wordt om een boodschap over te brengen. Een mooi voorbeeld hiervan is Unox. Zij hebben een aantal jaar geleden de welbekende Nieuwjaarsduik toegeëigend. Sindsdien draagt bijna iedereen die deelneemt aan de ijskoude Nieuwjaarsduik de populaire Unox-muts. Deze manier van eventmarketing heeft er bij Unox voor gezorgd dat de naamsbekendheid enorm groot is geworden en dat de betrokkenheid van de doelgroep zeer sterk is.

Mijn naam is Jessica Henneman. Ben je op zoek naar een professional die je kan helpen bij het organiseren van de eventmarketing voor jouw bedrijf of onderneming? Dan sta ik voor je klaar! Vul onderstaand formulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn werkwijze

Dankzij mijn jarenlange ervaring als freelance-eventmanager ben ik breed inzetbaar en ken ik inmiddels alle facetten binnen de eventmarketing. Door deze ervaring weet ik dat er diverse vormen van eventmarketing zijn. Voordat ik een plan opstel voor jouw bedrijf, ga ik als eventmanager dan ook eerst een uitgebreid onderzoek doen. Ik ga namelijk uitzoeken welke manier van eventmarketing het beste past bij jou en jouw bedrijf. Daarbij houd ik nauwlettend de strategieën en doelstellingen van het bedrijf in de gaten. Daarnaast neem ik tijdens dit vooronderzoek verschillende andere zaken mee. Denk hierbij aan het rekening houden met de vrijetijdsbesteding van de doelgroep zodat hierop, met het plannen en organiseren van een evenement, kan worden ingespeeld. Doordat ik mij eerst verdiep in jouw bedrijf, kan ik een bestaand en/of nieuw event inzetten om jouw bedrijf en product op de juiste manier te promoten.

Doelstellingen behalen met eventmarketing

Elk bedrijf is anders en ieder bedrijf heeft dan ook andere doelstellingen wanneer het aankomt op eventmarketing. Het is dan ook de bedoeling dat eventmarketing aansluit bij de doelstelling en de strategie van het bedrijf. Er zijn verschillende doelstellingen mogelijk voor het inschakelen van eventmarketing. Een veel voorkomend doel bij eventmarketing is het presenteren van een nieuw product. Hierbij wordt vaak gebruik gemaakt van eventmarketing omdat je zo op een spectaculaire manier het product kunt presenteren voor een groot deel van de doelgroep. Het kan ook een doelstelling zijn om door het organiseren van een evenement de omzet van een bedrijf te verhogen. Ook kan een bedrijf kiezen voor eventmarketing wanneer het zich meer wil richten op de doelgroep. Denk hierbij aan het beter in kaart brengen van de doelgroep en het versterken van de emotionele binding met een bepaalde groep mensen. Daarnaast kunnen het verbeteren van het imago, het verhogen van de naamsbekendheid en het aftroeven van de concurrentie nog mogelijke doelstellingen zijn waarom een bedrijf kiest voor eventmarketing.

Ben je benieuwd of ik eventmarketing kan toepassen op de doelstelling van jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met me op om de mogelijkheden te bespreken. Vul onderstaand formulier in.

Zowel grote als kleine bedrijven

Tijdens mijn jarenlange loopbaan als eventmarketeer heb ik van alles voorbij zien komen en ik sta dan ook nergens meer van te kijken. Ik zal er dan ook alles aan doen om te zorgen dat de doelstellingen voor jouw bedrijf worden behaald. Vaak wordt gedacht dat eventmarketing alleen ingezet wordt door grote bedrijven die een groot budget te besteden hebben. Het tegendeel is echter waar. Eventmarketing wordt ingezet door allerlei verschillende soorten bedrijven. Ik kom zowel grote als kleine bedrijven tegen in allerlei verschillende sectoren. Voor grote bedrijven denk je eerder aan een beurs of een soort festival. Voor kleine bedrijven organiseer ik vaak lokale evenementen. Denk hierbij aan een voetbalwedstrijd van het tienjarig bestaan die wordt gesponsord door de winkel in het dorp. Of wat dacht je van een wijnproeverij, georganiseerd door een drankwinkel? De mogelijkheden zijn eindeloos.

Zet eventmarketing in voor jouw bedrijf!

De ouderwetse manier van reclame maken verdwijnt steeds meer naar de achtergrond, waardoor er plaats wordt gemaakt voor eventmarketing. Eventmarketing is de laatste jaren dan ook een enorm populair middel om jouw doelgroep te bereiken en om jouw producten te promoten. Ook werkt eventmarketing goed wanneer jouw bedrijf haar naamsbekendheid wilt vergroten en meer mensen uit de doelgroep wilt bereiken. Wanneer je ervoor kiest om eventmarketing in te gaan zetten voor jouw bedrijf, ondersteun ik je graag bij dit proces. Door mijn kennis, weet ik precies wat er nodig is om jouw bedrijf door middel van eventmarketing naar een hoger niveau te tillen. Hierbij stem ik samen met jou af wie welke rol op zich neemt. Zo kan ik een gedeelte hiervan op mij nemen of het hele project leiden.

Wil je eventmarketing inzetten voor jouw bedrijf, maar weet je niet zo goed hoe je dat moet bewerkstelligen? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden en wil je weten wat ik kan betekenen voor jouw bedrijf op het gebied van eventmarketing? Neem dan via onderstaand formulier contact op voor het plannen van een gesprek. Dit is uiteraard kosteloos en geheel vrijblijvend.


Sparren over marketing?

Marketing is mijn passie. Mijn visie op het vak vind je terug in Publicaties. Ik vind het altijd interessant om andere meningen te horen, dus je reactie is zeker welkom. Wil je weten met welke projecten ik me op dit moment bezig houd? Kijk dan eens onder Professional. Ik sta altijd open voor nieuwe marketinguitdagingen. Dus als je eens wilt sparren, neem gerust contact met me op.

Jessica Henneman
Laatste publicaties
Ga naar de bovenkant