Deze sportmarketeer is jouw perfecte match!

Jessica Henneman heeft als sportmarketeer veel ervaring. Dit uit zich op het gebied van promotie van sportteams, -evenementen en sporters, en promotie van diverse producten en diensten via sportteams, -evenementen en sporters. Ben je op zoek naar een professional op het gebied van sportmarketing? Wellicht is Jessica jouw perfecte match!

Wat maakt Jessica een goede sportmarketeer

Een combinatie van diverse eigenschappen maakt mij tot een goede en vakkundige sportmarketeer. Zo heb ik heb een passie voor sport en beschik ik over de gave om via sport bepaalde commerciële doelstellingen te bepalen die bij jouw bedrijf passen. Verder ben ik ontzettend enthousiast, creatief, ondernemend en proactief.

Als sportmarketeer ben ik op interim- of freelance basis beschikbaar, zowel op locatie als op afstand. Dit heeft als voordeel dat ik met een frisse blik in jouw onderneming stap en dus outside-the box kan denken en nieuwe inzichten kan laten zien. Je kun mij inhuren om de hele sportmarketing op te zetten, een deel voor mijn rekening te laten nemen of als externe aanvulling op jouw sportmarketingteam.

De drie gebieden van sportmarketing

Sportmarketing is te verdelen in drie gebieden: promotie van sportteams en -evenementen, het vermarkten van producten of diensten die niet direct iets met sport te maken hebben en de promotie van een sport om meer mensen daaraan te laten participeren. Op elk gebied heb ik ruime ervaring en kennis. Zo ben ik multi-inzetbaar.

Taken van een sportmarketeer

Hieronder staan enkele taken die ik als sportmarketeer of eventmanager op mij neem. Uiteraard zal dit bij elk project en ieder bedrijf verschillen, waarop ik mij zal aanpassen.

  • Aanbieden en promoten van (sport)evenementen.
  • Het doen van marktonderzoek en op die manier kansen en mogelijkheden ontdekken.
  • Luisteren naar de wensen en behoeften van de klant en daar een advies over geven.
  • Verzorgen en/of coördineren van benodigde diensten voor een (sport)evenement.
  • Benaderen en vastleggen van eventuele sprekers, muzikanten en eventuele andere artiesten of speciale gasten.
  • Onderhouden van contacten met opdrachtgevers en andere betrokkenen.
  • Bedenken en uitvoeren van promotie- en marketingactiviteiten.
  • Voeren van onderhandelingen over kosten en invulling van specifieke diensten.
  • Instrueren en coachen van de uitvoerende medewerkers.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor de crew gedurende het (sport)evenement.

Is Jessica Henneman jouw perfecte match op sportmarketing gebied? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.