Online Marketeer2023-02-09T10:09:56+00:00
  • Scriptiebegeleiding Jessica Henneman

Online Marketeer

Als ondernemer probeer je elke dag weer nieuwe klanten aan te trekken en op die manier je bedrijf te laten groeien. In de meeste gevallen valt de winst te behalen op het internet. Met een goede online marketingstrategie, komen de nieuwe klanten als bijen op de honing af! Maar niet elke ondernemer heeft verstand van online marketing. Ook kost het opstellen en uitvoeren van een gedegen marketingstrategie behoorlijk wat tijd. Daarom kiest het overgrote deel van de ondernemers ervoor om een professionele online marketeer in te schakelen.

Externe online marketeer

Een onderneming zonder online marketeer loopt gegarandeerd een hoop kansen mis die zich voordoen op het internet. Wanneer jouw team een gedegen persoon heeft die in aanmerking komt voor deze functie, dan is het zeer verstandig om gebruik te maken van zijn of haar capaciteiten. Echter, deze functie is niet voor iedereen weggelegd. Een online marketeer dient niet alleen op de hoogte te zijn van de markt en de business waarin je bedrijf zich bevindt, maar ook volledig thuis te zijn in alle steeds wisselende technieken op het gebied van de online marketing. Bovendien dient de huidige plek van jouw nieuw aangestelde online marketeer zo spoedig mogelijk opgevuld te worden omdat er anders een schakel mist in het proces. Het is om deze redenen ook niet vreemd dat veel ondernemingen kiezen om een externe online marketeer in te zetten.

Ik, Jessica Henneman, ben inzetbaar als online marketeer en conversie specialist. Zo focus ik op online succes bij mijn klanten door middel van zoekmachine marketing (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), social media marketing (SMM), e-mailmarketing (EMM) en conversie-optimalisatie (CRO). Graag sta ik jouw team tijdelijk of langdurig bij als extern online marketeer op freelance basis. Wil je graag weten wat ik voor jouw onderneming kan betekenen? Vul dan onderstaand contactformulier in!

Wat doet een online marketeer?

Als een onderneming online doelstellingen wil behalen, dan is het inschakelen van een online marketeer de beste optie. Een online marketeer gaat direct aan de slag met het op de markt brengen van een nieuw product of het op de kaart zetten van het gehele bedrijf, zodat de gestelde doelen zichtbaar en snel behaald worden. In de meeste gevallen is een winststijging het allesomvattende doel en wordt deze binnen een aanzienlijke tijd behaald. De online marketeer doet alvorens hij of zij start met de werkzaamheden, een gedegen onderzoek en besluit daarop welke marketingtechnieken van belang zijn. Vervolgens wordt de uitgeschreven marketingstrategie tot in de puntjes uitgevoerd.

SEO, SEA, SMM, EMM en CRO

De afgelopen jaren heb ik als digital marketeer op interim- en freelance basis MKB en grote bedrijven laten groeien door voor een duidelijke online marketingstrategie te kiezen. Diverse marketing technieken die ingezet zouden kunnen worden, zijn:

  • Zoekmachinemarketing (SEO)
  • Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Social media marketing (SMM)
  • E-mailmarketing (EMM)
  • Conversie-optimalisatie (CRO)

In de meeste gevallen wordt er gekozen voor een combinatie van verschillende marketingtechnieken binnen één strategie. Die keuze wordt gebaseerd op het doel van de onderneming.

Wil je ook bij deze groep ondernemers horen, die jouw bedrijf laat groeien door middel van online marketing? Dan kun je mij op freelance basis of als interim inhuren. Daarnaast heb ik als externe medewerker een scherp oog en een frisse kijk op de huidige situatie. Mijn helikopterview kan van waardevolle betekenis zijn voor de groei van jouw onderneming. Neem nu contact met mij op via onderstaand contactformulier!

Enkele taken de online marketeer

Hoewel het per onderneming zal verschillen wat precies de functieomschrijving is van een online marketeer, omvatten de werkzaamheden over het algemeen de volgende taken:

  • onderzoek en analyseren;
  • in kaart brengen van de online concurrentie;
  • doelgroep onderzoek;
  • functionaliteiten van de website controleren;
  • online campagnes opstellen;
  • nieuwe online kanalen opsporen.

Online marketeer en Google Partner

Als online marketeer moet ik natuurlijk ook gecertificeerd Google Partner zijn. Deze skills zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. Daarmee laat ik zien dat ik mijn vak versta en betrouwbaar ben. Zo heb ik diverse certificaten bij Google gehaald, zoals Search Advertising en Google Analytics, Google Tag Manager en onderhoud ik AdWords accounts. Regelmatig dien ik opnieuw deel te nemen aan de certificeringsexamens, omdat deze om de zoveel tijd verlopen. Dit houdt mij scherp en up-to-date op online marketinggebied. Het Google Partners programma is bedoeld voor bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine marketing (SEM), website ontwikkeling, online adverteren en algemene marketing. Een groot voordeel is dat ik hierdoor ook als één van de eersten op de hoogte ben van nieuwe producten en functietesten binnen Google. Uiteraard gebruik ik deze informatie actief zodat mijn klanten hiervan kunnen profiteren.

Wil je ook meer klanten? Heb je nog geen online marketeer in jouw onderneming, of is momenteel deze functie onderbezet door ziekte of verlof? Ik kan als professionele online marketeer jouw bedrijf gegarandeerd laten groeien! Neem via onderstaand formulier contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.


Sparren over marketing?

Marketing is mijn passie. Mijn visie op het vak vind je terug in Publicaties. Ik vind het altijd interessant om andere meningen te horen, dus je reactie is zeker welkom. Wil je weten met welke projecten ik me op dit moment bezig houd? Kijk dan eens onder Professional. Ik sta altijd open voor nieuwe marketinguitdagingen. Dus als je eens wilt sparren, neem gerust contact met me op.

Jessica Henneman
Laatste publicaties
Ga naar de bovenkant